1ste dag in Rio!

25 mei 2016

Marika: Vandaag dus eerst gestart met heerlijk ontbijt. Daarna met Hidde en Walter de omgeving verkend. We begonnen met de Copacabana, heerlijk strand zeg en de voorbereidingen voor de Olympische Spelen zijn in volle gang. Hoge golven en ik sprong net iets te traag weg, natte broek! Vanaf het strand zagen we ook het Christus beeld op de berg, indrukwekkend, willen we ook nog naartoe! Daarna een taxi genomen naar een andere wijk van Rio, daar rondgewandeld en vlakbij het strand een museum ingegaan waar ruim 400 strijders uit WOII in een mausoleum liggen. Ondertussen heel veel trek in koffie en een terras maar was nergens te bekennen. Vanaf daar zagen we de Suikerbroodberg liggen met kabelbaan. Weer een taxi genomen en daar naartoe gereden. Oh jee... of ik mijn hoogtevrees zou overwinnen... via twee punten kwam je op de hoogste top maar die was voor mij echt te hoog. Bij het eerste punt eerst even heerlijk gegeten en na twee keer verkeerd bestellen (eerst ice thea en toen melk) had ik eindelijk een kop koffie. Daarna zijn Karina, Walter en Hidde naar de hoogste top gereisd, stoer hoor! Ondertussen heb ik even naar huis gebeld, Levi en m'n moeder gesproken, wat fijn om Levi even te horen! En dat ze thuis ons vliegtuig hebben gevolgd, wat goed zeg! Ook Andre en Wessel gebeld die nog in de auto zaten, op de terugweg van een voetbalwedstrijd. Gaat goed met ze, wat fijn! Karin ook contact met Lauro gehad. Hoop dat dit reisverslag het wat leuker maakt voor het thuisfront en kan volgen wat we hier zoal doen. We zijn nu aan het relaxen, heerlijk in ons bed met de laptop bij de hand en o.a. dit verslag aangemaakt. We gaan zo een hapje eten en hopelijk vroeg slapen want ik ben echt moe, en Karina hoor ik ook af en toe gapen. We hebben veel lol en kletsen wat af. Genieten volop van deze dagen. Morgen komt nog een ander groepje studenten aansluiten incl. onze begeleider, ben benieuwd!

1. Linda:
    26 mei 2016
    Wat leuk om de reis op deze manier te volgen.Klinkt allemaal erg fantastisch. Ik ga jullie volgen..Veel liefs