Maandag 30 mei in Sao Paulo

31 mei 2016

Marika: Tjonge, wat een dag zeg! Vanochtend de wekker gesteld maar die was overstuur denk ik. Zonder dat ik het doorhad ging die om 5.15 uur af, gelukkig zag Karina het en konden we nog ruim een uur langer slapen. Om half 8 zaten we aan het ontbijt, nog even snel omgekleed want ik was iets te casual naar m'n zin. We zouden die dag niet meer terugkomen in het hotel en hadden s' avonds een netwerkborrel, dus iets gekleed hoorde er wel bij. Eerst naar de Universiteit gelopen, Wellington (onze gids naar onze projecten) haalde ons op, 10 minuten lopen vanaf het hotel naar de Universiteit. Daar een inspirerend college gehad van José over de politieke situatie in Brazilie, kon het allemaal heel boeiend vertellen. Ook even tijd gehad om met Isabela naar ons project te kijken en de afspraken door te nemen die we deze week hebben staan. Wellington gaat morgen met ons mee naar Zezinho, ook Ben, onze begeleider wil een dagje met ons mee om te zien hoe we het aanpakken. We vertrekken morgen om half 8 vanuit het hotel met de metro, ongeveer een uur onderweg en het laatste stukje kunnen we lopend doen. Het is wel een wat onveilige buurt. We gaan heel basic gekleed, geen oorbellen, sierraden etc. en niet te opzichtig Na het college met de bus naar Natura gereden, een cosmetisch bedrijf dat alles heel duurzaam produceert. Een rondleiding en een presentatie gehad, ook heel indrukwekkend allemaal. Ze verkopen bijna alles direct door aan consultants die dit weer doorverkopen naar de klant. Natura heeft maar 3 winkels in Brazilie en 1 in Parijs wat Europa betreft. Ook op het terrein was een winkel, veel studenten hebben spullen gekocht. Karina en ik niet, onze koffer was al iets te zwaar... Daarna weer terug naar de Universiteit gereden, daar om 18.00 uur aangekomen en eerst een college gevolgd over een onderzoek hoe mensen met een beperking slecht aan het werk kunnen komen in Brazilie en hoe weinig aandacht hiervoor is. Tijdens dit college waren ook alumni aanwezig (oud studenten) en een paar gasten vanuit het consulaat of bedrijven. Aansluitend hapjes gegeten en gesproken met een aantal gasten en nu net aangekomen in het hotel en nog de laatste voorbereidingen doen op ons bezoek morgen bij Zezinho. Alles gaat heel goed, alhoewel mijn voet erg dik is geworden en paars (gestoten in Rio). Lig nu lekker op bed met voet omhoog, overdag gaat het wel. We zijn wel moe aan het worden, slapen eigenlijk te weinig uurtjes (ik denk nog door de yet lag) en hebben het nu ook te druk om een keer uit te slapen. Dat zit er voorlopig nog niet in. We hebben nog wat mooie foto's van gisteren toegevoegd die we hebben genomen van Sao Paulo. Veel liefs van ons!