2de dag in Rio

26 mei 2016 - Rio, Brazilië

Marika: Wauw, wat een ochtend zeg, zo onwerkelijk! We hebben een van de zeven wereldwonderen gezien, Christus de Verlosser (Cristo Redentor)! Met een taxi de berg op gereden en halverwege al een geweldig mooi uitzicht naar Rio stad en het beeld, wat imposant zeg! Veel foto's genomen, die zullen we zo plaatsen (zijn nog onderweg via de mail maar wifi werkt hier errrruuuuuggggg langzaam). Daarna weer een stukje naar boven gereden en ergens halverwege met busjes van de overheid naar boven gereden. Veel toeristen uiteraard, en zo voelden wij ons ook, maar ach, het was zo de moeite waard! Het weer zat erg mee, want in de ochtend was het heel helder met een strak blauwe lucht! Veel foto's genomen, en het gevoel wat je krijgt als je daar staat... onbeschrijfelijk! Het is zo overweldigend wat daar staat en vooral, hoe ze dit hebben gemaakt, zo mooi! Niet te bevatten dat wij daar stonden en het met eigen ogen hebben gezien. Daarna heerlijk op een terrasje koffie gedronken en weer naar het hotel gereden. Even lekker een klein uurtje gerelaxed en toen klaar voor het strand en even geluncht. Het was veel drukker dan gisteren, is vandaag een feestdag, vraag mij niet wat voor een. De zee was indrukwekkend, grote golven en rode vlaggen. Hidde heeft er wel in gezwommen en in de golven gedoken. Het werd jammer genoeg bewolkt en zijn nu aan het bijkomen in onze hotelkamer. Vanaf gezellig een hapje eten, laatste avond met ons vieren want als we terugkomen is de andere groep gearriveerd incl. Ben, onze begeleider en Jolanda, de ondersteuner. Morgen willen we in ieder geval naar het strand zodra de zon schijnt en een supermall in om te shoppen. Hoort erbij! Alles gaat verder goed, we hebben een hoop lol, lachen wat af en Karina en ik komen steeds meer in de vakantiemodus, ha ha... wordt dus nog afkicken als we echt aan de studie moeten. Voor nu genieten we er volop van en denken ook veel aan thuis. Groetjes van ons!

1. Mam Tokaya:
    26 mei 2016
    fijn dat jullie zoveel plezier hebben, geniet er nog maar van ....wij volgen jullie wel hoor .deze foto,s zijn erg mooi. schitterend