Van Rio naar Sao Paulo

29 mei 2016

Marika; 28 mei vertrokken naar Sao Paulo, de reis had nog wat voeten in aarde. In het hotel in Rio checkte Karina ons gisteren in voor de vlucht toen bleek dat zij geen stoel had en op de reservelijst stond voor de vlucht, overboekt.... En later bleek nog iemand van onze groep reserve te zijn. Walter en Hidde schoten ons meteen te hulp. En natuurlijk zou het niet gebeuren dat Karina apart zou reizen, dan zou ik ook niet gaan! Walter heeft uiteindelijk gebeld met de vliegtuigmaatschappij maar door het gebrekkige Engels schoot dat niet op. We zagen wel online dat twee eerdere vluchten niet vol zaten en na onze vlucht er geen een meer volgde die dag. Daarom besloten zo snel mogelijk naar het vliegveld te reizen en te kijken of we met z'n vieren eerder konden vliegen. Een deel van de rest van de groep hadden we ingelicht, incl. Ben die het wel op z'n heupen kreeg maar het ook weer knap vond, ons oplossend vermogen (haha). Toen we daar aankwamen bleek het snel opgelost te zijn en konden we met een kleine 1,5 uur wachten mee op de vlucht. Geweldig! We zouden daardoor ook als eerste aankomen in Sao Paulo en even lekker relaxen. Vlucht ging supergoed, we vlogen niet meer dan 7 km hoog en ook had ik nauwelijks last van mijn oren. Volgens mij duurde het niet meer dan 45 minuten. Bij de bagage aangekomen bleek de koffer van Karina er niet bij te zijn, dus formulieren invullen en hopen dat hij met een volgende vlucht aan zou komen. Wat een gedoe zeg, de hele dag zat vol tegenvallers maar ook werd alles weer opgelost. Ook de koffer werd snel opgelost want ze hadden nog er nog een gevonden die was achtergebleven en dat was hem! We konden naar het hotel. We zitten op de 18de verdieping maar het uitzicht valt tegen. Veel, heel veel hoge gebouwen en Sao Paulo doet echt anders aan dan Rio. Minder gezellig en het lijk ook minder veilig. Alhoewel wij nog in een studentenbuurt zitten, maar er wordt afgeraden s' avonds ergens heen te gaan zonder taxi. We hebben een klein groepje van drie dat rechtstreeks uit Nederland kwam zien aankomen waaronder ons studiegenootje Babett. Daarna zijn we nog een laatste keer met z'n vieren uit eten geweest, heerlijk gegeten in de buurt van het hotel. Terug in het hotel was ook de andere groep uit Rio aangekomen die ook weer uit gingen eten en even later kwamen de twee laatsten aan die een week eerder waren vertrokken en op avontuur waren in en rond Rio. De groep is nu compleet. Uiteindelijk zijn er twee personen niet meegekomen. Vandaag, zondag, gaan we op stadstour van 10.00 tot 15.00 uur. Ben benieuwd! Het weer is hier ook wat koeler en ben heel benieuwd naar de rest van Sao Paulo. Nu ontbijten en tot gauw! Groetjes van Karina en Marika